juni 14, 2007

Hyllning


Kom bara på hur grymt imponerad jag är av alla svenska bloggare, aktivister etc som bestämmt sig för att inte låta massmedias svartmålning av Venezuela stå oemotsagd. Kunskapen och intresset är imponerande. Som vanligt tror högern att den tryggt kan förlita sig på att den globala massmediadiktaturen ska berätta för oss om världen. Och tala om för oss vad som är rätt och fel. Vad som är ont och gott. Den senaste kampanjen mot Venezuela har dock stött på motstånd från gräsrötter världen över.

Den lärdom man kan dra från den senaste massmediakampanjen (som varit värst i Spanien, Latinamerika och USA) är att den globala massmediadiktaturen inte är så hycklande, manipulerande och partisk som man kan tro. DEN ÄR MYCKET VÄRRE.

Många är medvetna om att massmedia styrs av starka intressen. Men i brist på alternativ blir de ändå offer för de vinklingar och manipulationer som erbjuds. Det finns ingen motbild. Själv vägrar jag nu låta min bild av olika skeenden i världen styras av massmedias bild. Om alternativa informationskällor saknas föredrar jag att förklara mig okunnig i frågan. Vilket fler borde göra. Det är absurt hur många tror sig ha en färdig åsikt om länder och skeenden på andra sidan jorden efter att ha läst några TT-notiser.

Alltså, stort tack till alla som lägger ner tid och kraft för en humanare och mer rättvis värld.

PS. Tycker det skett en mindre explosion av hemsidor och bloggar som skriver bra om Venezuela. Min länklista har inte alls hängt med och det finns många som borde finnas där men saknas pga bristande uppdateringar av listan.
Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har intresserat mig för Venezuela det senaste halvåret och har skrivit en del den sista tiden. Läs gärna om den bissara attacken från MUF med anledning av Hands Off Venezuelas stödartikel som bland annat jag skrev under.

http://fredrik-rotthjarta.blogspot.com

elliv sa...

Hehe den MUF-tjejen som jag såg är "emot skatter". Lagt till en länk till din blogg btw.